Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü mefhum. Ancak bu dü mefhum mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online tuzakışbilgiş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-ticaret siteleri için eleştiri olan bu dü mefhum, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü mefhum da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu yazımızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk elan açkurum ve beraber inceleyelim.

SEM: Taharri Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması için meydana getirilen çtuzakışmalara denir.

Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam kurumı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş geriışı medarımaişetlemlerinin bütününe denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, alıcı kitlesini yetiştirmek açısından da bayağı önemlidir. üste SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi usa vurma arttırma şansı yakalayabilirsiniz.

Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM muayyen bir bütçe için maruz reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek için meydana getirilen çtuzakışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı az buçuk elan açkurum.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki fark; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise içerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde mimarilabilmesidir. Doğrusu SEO için en özellikle içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi için yeni bir ödeme mimarilmaz.

Bunun haricinde bir önemli fark da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.

Bu dü sayısal pazarlama mefhumı arasındaki bir vesair önemli fark da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları başüstüneğu için doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu boyut değişikdır. SEO çtuzakışmaları elan tabii icraatı kapsar ve sitenize elan uzvi bir gidiş geliş sıkıntısızışı sağlamlar.

Bu dü mefhum, içerik itibarıyla da başkalık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki içerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise erek elan ticari başüstüneğu için içerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabil olmayabilir.

Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM içerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü mefhum arasındaki içerik konseptleri ve odaklar değişikdır. üste belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan uygun ya da elan üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Dijital Dönüşümün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/

Bir yanıt yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir