Logo nedir? Lafız fehvaı olarak hakikat katlığı dilimizde amblem olan, bir maslahatin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasarımı anlamsal olarak maslahatletmenin veya organizasyonun direk olarak yaptığı maslahati sembolize edebileceği üzere, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çkırmızıışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, biryoğun logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasarım esnasında tasarımı yapacak olan eş veya kuruma neyin ve nite aktarıldığı berenarı önemlidir. Vesair taraftan logo tasarım çkırmızıışmasını yapacak eş veya kurumun sizi nite anladığı ve logo çkırmızıışmanızı nite değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çkırmızıışma sizin, maslahatletmenizin ve bundan ahir çkırmızıışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasarım çkırmızıışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değmaslahattirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çkırmızıışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş vadiı ile faaliyette kâin şirketler kucakin henüz çok tercih edilebilir. Yekta bir sektörde etkinlik gösteren maslahatletmelerin ekseriya logoları bölümü söz gelişi eder. Lakin takkadak bir tomar bölüm ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne maslahate yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nite markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz vakit aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile omuz omuza gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, peki aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Sabık halini düşünmeye çkırmızıışın. Markaların logoları olmadan bihakkın bellik olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple maslahatletmenize kurumsal bir tasavvur hazırlayarak yolunuza güvenilir adımlarla devam edebilmek adına “logo tasarım” çkırmızıışması ile çıbanlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) anlatım eder. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca gâh kişilerin bir surette teşhisnmasını sağlayıcı maslahataretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Ancak, emeksiz anlaşılır, biçimırlanması emeksiz, muhtemel başüstüneğunca azca sayıda renkten oluşmalıdır. Her çmüsavi baskı ve kısım tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok eke ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. özge şirket ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa münasebet vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya eke mazarrat verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili organizasyonun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin gönülğine iyi olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini nite teşhismladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasarım aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin üstıaralık lüzumlu rengi lüzumlu şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü vakit de temizılda kalıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da şirket kucakin logo tasarlanacağı vakit o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı vakit simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu marifet çok önemlidir.